reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Radovan Gergeľ

Radovan Gergeľ

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  6x

"Jednou z prvých povinností doktorov je vzdelávať masy nebrať lieky.."(Sir William OSLER, častokrát nazývaný aj Otec Modernej Medicíny). Nie som žiaden doktor, či špičkový atlét, nerobím výskumy pre Slovenskú Akadémiu Vied, nemám plnú stenu diplomov...no mám zdravý rozum, snahu o tie najkvalitnejšie informácie a oči otvorené.Viac na: radyactive.sk. Zoznam autorových rubrík:  Logikou k zdraviu...Logikou k športu...Súkromné

reklama

Logikou k športu...

5 x 5 = menej tuku, viac svalov

Radovan Gergeľ

5 x 5 = menej tuku, viac svalov

„A čo teda chceš našou spoluprácou dosiahnuť? Aký je tvoj cieľ?" pýtam sa klienta ako obvykle, aby som sa dostal bližšie k pochopeniu jeho očakávaní, odhadol motiváciu a aby sme si ujasnili spoločne výsledný produkt. Je to obchod. Ty mi zaplatíš a ja ti dám na konci „produkt". Štíhlejšie telo, viac sily, dynamiky, menej bolesti, lepšie know-how, či „iba" prachobyčajné spevnenie tela.

  • 14. júl 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 31 844x
  • 26
Všetko o mojej ceste...a ešte aj čosi naviac

Radovan Gergeľ

Všetko o mojej ceste...a ešte aj čosi naviac

Kto som, čo som a prečo som tam kde som a robím čo robím. V preklade: pár potrebných informácií, ktoré vám môžu pomôcť lepšie súdiť moje blogy a mňa ako autora. Ide o 15 rokov skúsenosti, pokusov a veľa veľa omylov. Jedine tak sa dá priblížiť k pochopeniu súvislosti v neustále sa rozvíjajúcej oblasti akou je výživa a cvičenie. Ide o celoživotné štúdium, ide o silu meniť svoje názory. Ide o vášeň.

  • 30. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 060x
  • 1
Mám svoj plán

Radovan Gergeľ

Mám svoj plán

Videl som ťa. Sakra...ja som dokonca tebou bol. Ba čo viac, podobný pocit ešte stále občas mávam. Blúdim po fitku ako slepec, od činky k činke, bez pera, bez zošita, bez tréningového plánu - bez cieľa. Z každého kúta ktosi kričí...„Mal by si pridať váhu."  „Prejdi na komplexné cviky." Vyskúšaj cross-fit."„Pridaj série, uber opakovania." „Uber série, pridaj opakovania..." Arghhhh! Dajte mi pokoj! Veď ja si k*rva chcem iba dobre zacvičiť...Ako sa z toho teda vysomáriť?

  • 31. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 177x
  • 14
Ruky (a srdce) preč od maratónov.

Radovan Gergeľ

Ruky (a srdce) preč od maratónov.

Minule som narazil na veľmi zaujímavú a úprimnú spoveď jedného 58 ročného kardiológa o vplyve extrémnych bežeckých vytrvalostných aktivít na naše srdce. Bola to voda na môj „intervalový mlyn" a tak sa chcem účelovo podeliť. Odporúčam si vypočuť celé video. Menej jazykovo zdatným ponúkam aj stručný preklad a samozrejme nebude chýbať ani môj názor.

  • 20. jan 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 16 677x
  • 24
Kde boleli kríže, tam boleli...(tretí diel)

Radovan Gergeľ

Kde boleli kríže, tam boleli...(tretí diel)

Po veľkom úspechu prvých dvoch dielov (ďakujem za prečítania a ohlasy), skúšam triediť informácie na ďalší scenár. Nasledujúci „príbeh" sa bude odohrávať znova v tele každého z nás. Hlavnú úlohu si zahrajú opäť svaly a kĺby. No dnešná zápletka sa bude točiť okolo ich mobility a stability. Pohodlne sa usaďte, začíname...

  • 31. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 934x
  • 7
reklama
Pravda o brušákoch bolí...podobne ako vaše kríže. (druhý diel)

Radovan Gergeľ

Pravda o brušákoch bolí...podobne ako vaše kríže. (druhý diel)

„Veď mňa kríže nebolia! A cvičím brušáky už roky." Moja odpoveď na podobné argumenty je stále rovnaká. Aj ja som cvičil brušáky. Ani mňa nebolia kríže. No načo ďalej riskovať. Prosím kliknite na iný článok. Vám ostatným, či už s bolesťou, alebo bez gratulujem a oznamujem, že nasledujúci text obsahuje to naj zhrnutie, aké som schopný zozbierať, zjednodušiť a vpísať do jedného článku z tejto určite veľmi zaujímavej a kontroverznej oblasti akou tréning brucha rozhodne je.

  • 25. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 47 140x
  • 43
Pravda o brušákoch bolí podobne ako vaše kríže.

Radovan Gergeľ

Pravda o brušákoch bolí podobne ako vaše kríže.

Dlho som tu nepísal. Chcem zaujať čitateľa. Tak začnem mojím obľúbeným spôsobom. Rečníckou otázkou. Pýtam sa: „Čo urobí sedemnásťročný chlapec ak mu stále po roku tréningu nevidno vysnívaný „six-pack"(kocky) na bruchu?" Odpoveď. Automaticky začne cvičiť brucho viac. Namiesto 60 sed-ľahov v tréningu, začne ich robiť 100. No kocky sa stále skrývajú. Začne robiť 200. Možno 300. Veď fantázií a počtu brušákov v tréningu sa medze nekladú. Je to zdravý cvik. Páli. A aj na základnej škole sme ho robili. Nemôže uškodiť. Či?

  • 23. dec 2012
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 117 973x
  • 39
Aj srdce je iba sval. Rozbúchajme ho pri tréningu bez obáv.

Radovan Gergeľ

Aj srdce je iba sval. Rozbúchajme ho pri tréningu bez obáv.

Merače srdcovej frekvencie (športtestery) sa dnes už bežne používajú pri tréningoch. Cvičenie v rôznych tepových zónach sa stalo štandardným protokolom od špičkových atlétov až po nás bežných smrteľníkov. Ale čo ak vám poviem, že tak často používaná formulka na vypočítanie maximálneho tepu srdca (220 – vek) je nepresná. A že dokonca aj samotní stvoritelia boli prekvapení, ako si lekárska a fitness komunita osvojila daný vzorec bez akéhokoľvek ďalšieho výskumu.

  • 4. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 407x
  • 7
Potlačme svoje napumpované ego

Radovan Gergeľ

Potlačme svoje napumpované ego

Nesúďme knihu podľa obalu. Nesúďme silu človeka podľa veľkosti jeho bicepsu. Veci často krát nie sú také, aké sa zdajú. Sila akou je sval schopný pracovať závisí od stupňa aktivácie daného svalu nervovou sústavou. V preklade, naše svaly dokážu dvihnúť napríklad aj auto. Len o tom ešte nevedia.

  • 27. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 402x
  • 8
Ani mne sa nepáčia kulturistky, no cvičiť treba (tretí diel)

Radovan Gergeľ

Ani mne sa nepáčia kulturistky, no cvičiť treba (tretí diel)

Schudli ste. Gratulujem. Čísielko na váhe sa blíži k vami vysnívanej hranici. Vravíte si: „Mala by som sa radovať....No prečo odraz ráno v zrkadle vyzerá iba ako zmenšená napodobnenina mňa spred niekoľkých mesiacov? Niečo tu nehrá. Kde je tá sľúbená atletická postava? Veď už tri mesiace chodím aj na aerobik."

  • 12. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 301x
  • 2
reklama
Ako chceš vyzerať, tak aj trénuj... (druhý diel)

Radovan Gergeľ

Ako chceš vyzerať, tak aj trénuj... (druhý diel)

Pýtam sa: „Kto má menej tuku, šprintér, alebo maratónec?“ Odpoveď zväčša: „maratónec“. Skutočnosť je však iná. Správna odpoveď: šprintér. Ale nemôžeme sa čudovať nad množstvom nesprávnych dedukcií, keďže širokej verejnosti je stále dookola vysvetľované, že na spálenie tuku musia vykonávať dlhé hodiny aeróbnych aktivít. Šprintéri nerobia žiadnu. A predsa majú menej tuku. Ako je to možné?

  • 9. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 101x
  • 46
Aeróbnym tréningom k lepšiemu telu? Nie! Oklamali nás! (prvý diel)

Radovan Gergeľ

Aeróbnym tréningom k lepšiemu telu? Nie! Oklamali nás! (prvý diel)

Ak si zarytý tréner aerobiku, alebo pravidelne behávaš maratóny, nečítaj ďalej. Ak nemáš potrebu schudnúť či vybudovať atletickú postavu, radím „zabiť“ čas v inej rubrike. Ak nechceš zefektívniť svoj prístup k tréningu, či zrýchliť progres, klikni na iný článok. Pre ostatných, vitajte vo svete skúseností a vedy...

  • 3. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 265x
  • 14
reklama
SkryťZatvoriť reklamu